Fatura ve Ödeme
Faturalarımızın doğru, şeffaf ve açıklanabilir olması için var gücümüzle çalışıyoruz. Müşterilerimizin aklında bu güveni inşa edebilmek bizim için çok önemli.
Faturayı Kontrol Etme Yöntemleri
Faturanızı kontrol etmek için aşağıdaki birkaç kolay adımı takip edebilirsiniz. Fatura Asistanımızı inceleyerek fatura kalemleri hakkında bilgi edinebilirsiniz.
- Faturanızın kapsadığı dönem aralığını kontrol edebilirsiniz.
- Faturalarınızı, toplam tutar yerine tüketim miktarına göre değerlendirerek daha iyi bir analiz yapabilirsiniz. Bu şekilde, tüketiminiz bir rutinde mi gidiyor, önceki aylarla arasında fark var mı daha iyi değerlendirebilirsiniz.
- Tüketiminizde artış gözlemliyorsanız, son zamanlarda yeni kullanmaya başladığınız bir elektrikli cihaz olup olmadığını veya mevsimsel olarak fark yaşanma ihtimalini değerlendirebilirsiniz.
- Faturanızda güvence bedeli, kesme-açma bedeli gibi ek kalemler olup olmadığını kontrol edebilirsiniz.
- Tüm kontrolleri yaptıktan sonra hala aklınızda soru işaretleri varsa, dilediğiniz iletişim kanalından bize ulaşın, faturanızı inceleyip sizi bilgilendirelim.
- Cihazlarınızın elektrik tüketimlerini hesaplayabilmeniz için geliştirdiğimiz ve elektrik harcamalarınızı düşürebilmeniz için öneriler sunduğumuz Tasarruf Asistanını kullanarak sürdürülebilir bir gelecek için siz de ilk adımı hemen atabilirsiniz.
Faturamı Hangi Kanallardan Ödeyebilirim?
Faturalarınızı kolaylıkla ödeyebilmeniz için ödeme kanallarımızı inceleyebilirsiniz.
Müşteri İlişkileri Merkezleri
Online İşlemler
Mobil Şube
Anlaşmalı Bankalar & PTT
İnternet Bankacılığı
Telefon Bankacılığı
ATM
Otomatik Ödeme Talimatı
Vadesi Geçmiş Borç Ödemeleri ve Kredi Kartı Pos Komisyon Oranları
Vadesi geçmiş borçlarınızı, anlaşmalı banka kredi kartları ile taksitli olarak Müşteri İlişkileri Merkezlerimizden ödeyebilirsiniz.
Faturalarınızı kredi kartı ile taksitli ödemeniz halinde;
Kredi kartı ile yapılacak taksitli işlemlerde uygulanacak komisyon oranları aşağıda yer almaktadır.
|
Taksit Sayısı |
Akbank |
Denizbank |
Halk Bankası |
QNB Finansbank |
Ziraat Bankası |
Garanti Bankası |
İş Bankası |
Yapı ve Kredi Bankası |
| 2 | 7.13% | 7.13% | 7.13% | 7.13% | 7.06% | 7.13% | 7.13% | 7.13% |
| 3 | 9.70% | 9.70% | 9.70% | 9.70% | 9.58% | 9.70% | 9.70% | 9.70% |
| 4 | 12.37% | 12.37% | 12.37% | 12.37% | 12.23% | 12.37% | 12.37% | - |
| 5 | 15.16% | 15.16% | 15.16% | 15.16% | 14.96% | 15.16% | 15.16% | - |
| 6 | 18.06% | 18.06% | 18.06% | 18.06% | 17.92% | 18.06% | 18.06% | - |
| 7 | 21.10% | 21.10% | 21.10% | 21.10% | 20.83% | 21.10% | 21.10% | - |
| 8 | 24.26% | 24.26% | 24.26% | 24.26% | 24.04% | 24.26% | 24.26% | - |
| 9 | 27.58% | 27.58% | 27.58% | 27.58% | 27.23% | 27.58% | 27.58% | - |
Sıkça Sorulan Sorular
Fatura ödeme hakkında merak ettiğiniz tüm soruların cevabını bulabilirsiniz.
Yeni bir elektrik aboneliği başlattıysanız, genellikle ilk faturanızın son ödeme tarihi, abonelik işlemlerinin tamamlanmasının ardından belirlenir. Bu nedenle, hizmet sağlayıcınızdan kesin tarihleri öğrenmek önemlidir. Aydem Perakende de aboneliğiniz aktif olduktan sonra bölgenizde görevli dağıtım şirketi tarafından periyodik okuma termin tarihlerine göre bildirilen endekslerle faturanız oluşturulur. Belirtilen son ödeme tarihine kadar ödemeniz beklenir.
Web sitemizde online işlemlere üye olarak veya çağrı merkezimizi arayarak öğrenebilirsiniz.
Sözleşme hesap numaranızı kullanarak; web sitemizde bulunan Hızlı Borç Sorgulama sayfasından, 0850 575 00 02 Whatsapp Hizmet hattımızdan ve 0850 800 0 186 numaralı Çağrı Merkezimizi arayarak güncel borç durumunuzu sorgulayabilirsiniz.
İcralık olan borçlarınız ile ilgili çağrı merkezimizden bilgi alabilirsiniz.
Faturanızın tarafınıza ulaşmaması, okuma esnasında yaşanan teknik arızalar veya sayaca ulaşılamaması, hatalı abonelik veya sayacınızın arızalı olmasından kaynaklanabilir. 0850 800 0 186 numaralı Çağrı Merkezimizi arayarak incelenmesi için talep oluşturabilirsiniz.
Son ödeme tarihi geçen faturalar için, öncelikle fatura tutarınızı hemen ödemeniz önerilir. Ardından, geç ödeme nedeniyle oluşabilecek gecikme ücretlerini kontrol edin. Eğer elektrik kesintisi yaşandıysa, hizmet sağlayıcınızla iletişime geçerek durumu bildirin ve fatura ödendikten sonra hizmetin yeniden bağlanmasını talep edin.
Kesinti süresi, enerji sağlayıcısına bağlı olarak değişiklik gösterebilir. İkinci bildirimden sonra 5 iş günü içerisinde kesinti gerçekleşebilir. Bu süre zarfında, faturanın ödenmesi durumunda kesintinin önüne geçilebilir.
İlgili mevzuat ve satış sözleşmeleri gereğince, müşteriye tahakkuk ettirilen fatura bedeli, faturada belirtilen son ödeme tarihine kadar ödenmediği takdirde, bir sonraki faturada veya farklı kanallardan müşteriye elektrik borcunun ödenmesi için bildirimde bulunulur. Fatura bedeli, bildirimi takip eden beş iş günü sonuna kadar ödenmez ise ilgili mevzuat hükümlerince müşterinin enerjisi kesilir. Hem fatura altında bilgilendirme yapılır hem de sms yolu ile fatura borcu bilgilendirmeleri yapılır. Bilgilendirmelerin ulaşabilmesi adına bilgilerinizin güncel olduğunu kontrol etmenizi öneririz.
Faturanızın zamanında ödendiğinden eminseniz, ödeme makbuzunuzu veya onay mesajınızı saklayın ve enerji sağlayıcınızla iletişime geçin. Durumu açıklayın ve kesintinin nedenini öğrenin. Gerekirse, itirazda bulunabilirsiniz.
Faturanızda bir hata olduğunu düşünüyorsanız, hemen enerji sağlayıcınızla iletişime geçin. Yanlışlıkla ilgili belgelerinizi (önceki faturalar, makbuzlar) hazırlayın ve durumu açıklayın. Gerekirse itirazda bulunun. Gediz Perakende faturanızla ilgili itiraz süreci konusunda linkten detayları inceleyebilirsiniz.
Tesisat numaranızı veya sözleşme hesap numaranızla birlikte online işlemler üzerinden talebinizi iletebilir, 0850 800 0 186 numaralı Çağrı Merkezimizi arayarak veya 0850 575 00 02 Whatsapp Hizmet Hattımızdan kayıt oluşturabilirsiniz.
İtirazın yapılmış olması ödeme yükümlülüğünü ortadan kaldırmamaktadır. İtiraz, görevli tedarik şirketi tarafından başvuru tarihini izleyen en geç on iş günü içerisinde incelenerek sonuçlandırılır.
Bazı enerji sağlayıcıları, kredi kartıyla yapılan ödemelerde taksit imkânı sunmaktadır. Ancak bu, sağlayıcınıza bağlı olarak değişir. Taksit seçeneklerini öğrenmek için müşteri hizmetleriyle iletişime geçebilirsiniz. Aydem Perakende faturanızı, kullandığınız kart tipine göre 2 -9 taksit aralığında ödeyebilirsiniz.
Genellikle, büyük bankaların kredi kartlarıyla elektrik faturası ödenebilir. Ancak, her enerji sağlayıcısının kabul ettiği kartlar farklı olabilir. Kendi enerji sağlayıcınızın web sitesinden veya müşteri hizmetlerinden bilgi alabilirsiniz. Anlaşmalı olduğumuz bankalara linkten ulaşabilirsiniz.
Evet, elektrik faturasını başka birinin kredi kartıyla ödeyebilirsiniz. Ancak, kart sahibinin izni olması gerektiğini unutmayın. Ödeme sırasında ilgili bilgileri doğru girdiğinizden emin olun.
Çoğu enerji sağlayıcısı, mobil uygulama üzerinden fatura ödeme imkânı sunmaktadır. Uygulamanızın güncel olduğundan ve ilgili seçeneklerin mevcut olduğundan emin olun. Mobil uygulamamızı hemen indirerek işlem kolaylığını cebinize taşıyabilirsiniz.
Online ödeme sistemleri, genellikle güvenli protokollerle korunmaktadır. Ancak, işlem yapmadan önce web sitesinin güvenliğini kontrol etmeli ve kişisel bilgilerinizi paylaşırken dikkatli olmalısınız.
Otomatik ödeme talimatını iptal etmek için, bankanızın mobil uygulaması üzerinden işlem yapabilir veya müşteri hizmetleriyle görüşebilirsiniz.
Otomatik ödeme talimatınızın iptal edilmediğinden ve hesabınızda yeterli bakiye bulunduğundan emin olun. Ayrıca, bankanızla iletişime geçerek herhangi bir teknik sorun olup olmadığını kontrol edebilirsiniz.
Tasarruf Asistanı
Evdeki cihazlarınızın elektrik tüketimlerini hesaplayabilmeniz adına geliştirdiğimiz ve elektrik harcamalarınızı düşürebilmeniz adına öneriler sunduğumuz Tasarruf Asistanı ‘nı kullanarak sürdürülebilir bir gelecek için siz de ilk adımı hemen atabilirsiniz.
Tasarruf Asistanı
Başvuru Sorgula
Tesisat Numarası Sorgula

