Billing and Payment
We strive to make sure that our bills are accurate, transparent and explainable. It is critical for us to build this trust for our customers.
How Can I Check My Bill?
You can follow the easy steps below to check your bill. You can check out our Bill Assistant to get information about the items on the bill.
- Check the range of time your bill covers.
- Check your bill not based on end total but on consumption amount. This way, you can better see if your consumption is steady or if there is a difference between the current month and previous months.
- If you observe any increase in consumption, consider if there is an electrical appliance you have recently started to use or if this difference could be due to seasonal changes.
- Check if there is an additional item on your bill, such as a deposit amount or cut off-restore fee.
- If you still have doubts even if you checked all of the items above, please contact us so that we can review it and inform you.
- Take a step towards a sustainable future now by using our Savings Assistant which we developed to ensure that you can calculate the power consumption of your appliances and lower your electricity bills following our recommendations.
How Can I Pay My Bill?
Check out our payment channels to pay your bills easily.
Customer Relationship Centers
Online Transactions
Mobile Branch
Contracted Banks & PTT
Online Banking
Phone Banking
ATM
Automatic Payment Order
Overdue Debt Payments & Credit Card POS Commission Rates
You can pay your overdue debts in installments with contracted bank credit cards from our Customer Operations Centers.
If you pay your bills in installments using your credit card:
Commission rates for installment transactions made by credit card are as follows:
|
Number of Installments |
Akbank |
Denizbank |
Halk Bankası |
QNB Finansbank |
Ziraat Bankası |
Garanti Bankası |
İş Bankası |
Yapı ve Kredi Bankası |
| 2 | %7.13 | %7.13 | %7.13 | %7.13 | %7.06 | %7.13 | %7.13 | %7.13 |
| 3 | %9.70 | %9.70 | %9.70 | %9.70 | %9.58 | %9.70 | %9.70 | %9.70 |
| 4 | %12.37 | %12.37 | %12.37 | %12.37 | %12.23 | %12.37 | %12.37 | - |
| 5 | %15.16 | %15.16 | %15.16 | %15.16 | %14.96 | %15.16 | %15.16 | - |
| 6 | %18.06 | %18.06 | %18.06 | %18.06 | %17.92 | %18.06 | %18.06 | - |
| 7 | %21.10 | %21.10 | %21.10 | %21.10 | %20.83 | %21.10 | %21.10 | - |
| 8 | %24.26 | %24.26 | %24.26 | %24.26 | %24.04 | %24.26 | %24.26 | - |
| 9 | %27.58 | %27.58 | %27.58 | %27.58 | %27.23 | %27.58 | %27.58 | - |
Frequently Asked Questions
You can find the answers to all your questions about bill payment.
Yeni bir elektrik aboneliği başlattıysanız, genellikle ilk faturanızın son ödeme tarihi, abonelik işlemlerinin tamamlanmasının ardından belirlenir. Bu nedenle, hizmet sağlayıcınızdan kesin tarihleri öğrenmek önemlidir. Aydem Perakende de aboneliğiniz aktif olduktan sonra bölgenizde görevli dağıtım şirketi tarafından periyodik okuma termin tarihlerine göre bildirilen endekslerle faturanız oluşturulur. Belirtilen son ödeme tarihine kadar ödemeniz beklenir.
You can find it out by signing up for online services on our website or calling our call center.
Using your contract account number, you can visit our Quick Debt Inquiry page on our website, contact our WhatsApp Service Line or call our Call Center on 0850 800 0 186 to check your current debts.
You can contact our Call Center for your debts subject to execution proceedings.
If your bill has not reached you, this may have been caused by technical issues or failure to access the meter during the reading, incorrect subscription or faulty meter. You can contact our Call Center on 0850 800 0 186 to create a request for review.
Son ödeme tarihi geçen faturalar için, öncelikle fatura tutarınızı hemen ödemeniz önerilir. Ardından, geç ödeme nedeniyle oluşabilecek gecikme ücretlerini kontrol edin. Eğer elektrik kesintisi yaşandıysa, hizmet sağlayıcınızla iletişime geçerek durumu bildirin ve fatura ödendikten sonra hizmetin yeniden bağlanmasını talep edin.
Kesinti süresi, enerji sağlayıcısına bağlı olarak değişiklik gösterebilir. İkinci bildirimden sonra 5 iş günü içerisinde kesinti gerçekleşebilir. Bu süre zarfında, faturanın ödenmesi durumunda kesintinin önüne geçilebilir.
According to the relevant legislation and sales contracts, if the bill issued for the customer is not paid by the last payment date stated on the bill, the customer will be notified on the next bill or through other channels to pay their electricity debt. If the bill is not paid within five business days following the date of notification, electricity supply to the customer will be cut off as per the provisions of the relevant legislation. The customer will be notified about their bill debts both through a cut-off notice on bill and via SMS. We recommend you to make sure that your details are up-to-date so that you can get the notifications.
Faturanızın zamanında ödendiğinden eminseniz, ödeme makbuzunuzu veya onay mesajınızı saklayın ve enerji sağlayıcınızla iletişime geçin. Durumu açıklayın ve kesintinin nedenini öğrenin. Gerekirse, itirazda bulunabilirsiniz.
Faturanızda bir hata olduğunu düşünüyorsanız, hemen enerji sağlayıcınızla iletişime geçin. Yanlışlıkla ilgili belgelerinizi (önceki faturalar, makbuzlar) hazırlayın ve durumu açıklayın. Gerekirse itirazda bulunun. Gediz Perakende faturanızla ilgili itiraz süreci konusunda linkten detayları inceleyebilirsiniz.
With your installation number or contract account number, you can submit your request via online services, or create a record by calling our Call Center on 0850 800 0 186 or using our WhatsApp Service Line.
The fact that an objection was raised does not free the consumer from their obligation to pay the bill. The contracted supplier will review and conclude the objection within a maximum of 10 business days following the date of application.
Bazı enerji sağlayıcıları, kredi kartıyla yapılan ödemelerde taksit imkânı sunmaktadır. Ancak bu, sağlayıcınıza bağlı olarak değişir. Taksit seçeneklerini öğrenmek için müşteri hizmetleriyle iletişime geçebilirsiniz. Aydem Perakende faturanızı, kullandığınız kart tipine göre 2 -9 taksit aralığında ödeyebilirsiniz.
Genellikle, büyük bankaların kredi kartlarıyla elektrik faturası ödenebilir. Ancak, her enerji sağlayıcısının kabul ettiği kartlar farklı olabilir. Kendi enerji sağlayıcınızın web sitesinden veya müşteri hizmetlerinden bilgi alabilirsiniz. Anlaşmalı olduğumuz bankalara linkten ulaşabilirsiniz.
Evet, elektrik faturasını başka birinin kredi kartıyla ödeyebilirsiniz. Ancak, kart sahibinin izni olması gerektiğini unutmayın. Ödeme sırasında ilgili bilgileri doğru girdiğinizden emin olun.
Çoğu enerji sağlayıcısı, mobil uygulama üzerinden fatura ödeme imkânı sunmaktadır. Uygulamanızın güncel olduğundan ve ilgili seçeneklerin mevcut olduğundan emin olun. Mobil uygulamamızı hemen indirerek işlem kolaylığını cebinize taşıyabilirsiniz.
Online ödeme sistemleri, genellikle güvenli protokollerle korunmaktadır. Ancak, işlem yapmadan önce web sitesinin güvenliğini kontrol etmeli ve kişisel bilgilerinizi paylaşırken dikkatli olmalısınız.
Otomatik ödeme talimatını iptal etmek için, bankanızın mobil uygulaması üzerinden işlem yapabilir veya müşteri hizmetleriyle görüşebilirsiniz.
Otomatik ödeme talimatınızın iptal edilmediğinden ve hesabınızda yeterli bakiye bulunduğundan emin olun. Ayrıca, bankanızla iletişime geçerek herhangi bir teknik sorun olup olmadığını kontrol edebilirsiniz.
Savings Assistant
Take a step towards a sustainable future now by using our Savings Assistant which we developed to ensure that you can calculate the power consumption of your home appliances and lower your electricity bills following our recommendations.
Savings Assistant
Application Inquiry
Query Installation Number

